KurierGarwoliński.pl

Wiadomości z Garwolina

Dużo pracy przy dużej inwestycji Budimexu

Dodano:
garwolin - Dużo pracy przy dużej inwestycji Budimexu

Za 3 lata szybko, wygodnie i bezpiecznie dotrzemy z Lublina do Otwocka. Podróż pociągiem zmodernizowanej linii nr 7 będzie możliwa dzięki firmie Budimex SA. Jeśli chcesz być częścią tego projektu – zgłoś się na rekrutacje już dziś.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 (Lublin-Otwock), którą rozpoczynają Spółki w Grupie Budimex, to początek największego projektu zapisanego w Krajowym Programie Kolejowym. Dzięki niej można będzie uruchomić większą liczbę połączeń lokalnych i regionalnych, co z kolei zwiększy atrakcyjność całego regionu. Modernizacja obejmuje łącznie 150 kilometrów trasy z Lublina do Otwocka. Po zakończeniu modernizacji całej trasy Warszawa-Lublin najszybsze pociągi będą przemierzały tę trasę w 1,5 godziny. Tak poważna inwestycja wymaga wiele pracy i daje możliwości zatrudnienia. O szczegółach opowiada dyrektor kontraktu – Piotr Dulęba.

Kurier Garwoliński: Firma Budimex podpisała kontrakty na modernizację dwóch odcinków linii kolejowej nr 7 Pilawa – Dęblin oraz Otwock – Pilawa. Czy może Pan przybliżyć jak będzie wyglądała realizacja tych kontraktów?

Piotr Dulęba:
Jeśli chodzi o kontakt A, czyli odcinek Otwock – Pilawa, to w pierwszej kolejności, od 11 czerwca 2017 roku, rozpoczynamy przebudowę Stacji Pilawa, w późniejszym terminie (najwcześniej we wrześniu tego roku) rozpoczniemy przebudowę Stacji Otwock. Następnie, w grudniu 2019 roku, zamykamy szlak Otwock – Pilawa w celu przebudowy istniejącego już toru oraz dobudowy toru nr 2. Długość całego odcinka do przebudowy, to około trzydzieści kilometrów.
Na odcinku Pilawa – Dęblin (kontrakt B) zaczynamy od przebudowy toru na szlaku Pilawa – Garwolin, gdzie ruch pasażerski będzie prowadzony jednotorowo. W tym samym czasie przebudowane będą tory na szlaku Garwolin – Dęblin. Ten odcinek linii kolejowych będzie całkowicie zamknięty.  Długość tego odcinka to 52 kilometry.

KG: Co to oznacza dla okolicznych mieszkańców?


PD: Prace związane z modernizacją trasy, będą wymagały cierpliwości mieszkańców jednakże w trosce o ich komfort zadbamy o dogodne objazdy oraz komunikację zastępczą.

KG: Jaki jest czas na realizację obu kontraktów?

PD: Zgodnie z wymogami kontraktu w kwietniu 2019r oddamy do użytku odcinek na linii Pilawa – Dęblin a rok później trasę od Otwocka.

KG:  A jaka jest ich wartość?

PD: Łącznie  1,2 mld zł netto.

KG: Prezes spółki, Dariusz Blocher informował, że w 2017 roku Budimex zwiększy zatrudnienie o 400-500 osób, również w obszarze kolejowym. Czy, w związku z tym, okoliczni mieszkańcy mogą liczyć na dodatkowe miejsca pracy?

PD: Jak najbardziej, szczególnie jeśli chodzi o prace podtorowe, organizujemy siły własne. Poszukujemy pracowników, którzy posiadają doświadczenie w pracy zespołowej. W naszym zespole mamy doświadczonego koordynatora, który czuwa nad pracownikami i wspólnie z nimi realizuje powierzone zadania. Dlatego nie szukamy konkretnych kwalifikacji. Wystarczy chęć do pracy i zaangażowanie. My zadbamy o to aby najlepsi mogli podnosić swoje kompetencje.

KG: Mówimy tu o pracy sezonowej? Jakie są szanse na stałe zatrudnienie?

PD: W firmie Budimex nie istnieje pojęcie pracy sezonowej. Stawiamy na długofalową współpracę. Jesteśmy w stanie ją zagwarantować dzięki temu iż prowadzimy kontrakty infrastrukturalne w całej Polsce. Długotrwałe zatrudnienie jest możliwe dla tych, którzy chętnie podejmują się realizacji powierzonych zadań i szanują wartości jakie towarzyszą pracownikom firmy Budimex.  Dziś istnieje ogromna szansa aby dołączyć do firmy, która w tej chwili ma do realizacji jedną z większych i bardziej prestiżowych linii kolejowych w Polsce.

KG: Gdzie w takim razie szukać ofert pracy?

PD: Przede wszystkim na stronie budimex.com.pl w zakładce Kariera/Oferty pracy.  Gdyby jednak ktoś chciał od razu móc z nami porozmawiać o ofercie zapraszamy do biura budowy przy ul. Mazowieckiej 22 w Garwolinie. 

KG: Na jakie stanowiska obecnie szukacie Państwo pracowników?

PD: Szukamy pracowników umysłowych  - Inżynierów, Majstrów, Kierowników branży drogowej, mostowej torowej, sanitarnej, jak i pracowników fizycznych drogowych, torowych, mostowych.

KG: Czy należy przedstawić jakiekolwiek dokumenty aby wziąć udział w rekrutacji?

PD: W zasadzie nic poza CV nie jest wymagane. Można je pozostawić w biurze budowy przy ul. Mazowieckiej 22 w Garwolinie lub wysłać na adres kinga.przyborowska@budimex.pl. Gdyby ktoś nie posiadał CV a był zainteresowany nasza ofertą zapraszamy do biura aby porozmawiać o dotychczasowych doświadczeniach. Trasa ma zacząć funkcjonować za 3 lata, dlatego wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu.

KG: Dziękuję za rozmowę.

PD: Dziękuję.


Artykuł sponsorowany