Budowa S17 na odcinku Garwolin-Kurów oficjalnie otwarta
Symbolicznym wbiciem łopaty została potwierdzona dziś budowa drogi ekspresowej S17 pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina, a węzłem Kurów Zachód. Odcinek o długości blisko 60 kilometrów podzielono na cztery zadania, które realizuje trzech wykonawców. Łączna wartość inwestycji to blisko 2 mld zł, z czego koszt robót to blisko 1,5 mld zł. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku.
W dzisiejszej uroczystości w miejscowości Żabianka udział wzięli m. in.: minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, podsekretarz stanu w MIiB Jerzy Szmit, wojewodowie, parlamentarzyści – m. in. poseł Grzegorz Woźniak, samorządowcy: wójt gminy Górzno Waldemar Sabak, wójt gminy Trojanów Stanisław Kostyra, wójt gminy Sobolew Andrzej Koszustski, radni powiatowi, przedstawiciele GDDKiA, wykonawców i nadzoru.
- To, co widzimy, napawa optymizmem. Prace idą pełną parą, ich tempo jest imponujące. Dużo się już na budowie dzieje. Dziękuję wykonawcom za takie zaangażowanie w realizację tej inwestycji. Wraca normalność na budowy polskich dróg - powiedział obecny na uroczystości minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
- Politycy to, co mieli do zrobienia - zrobili. Teraz czas na inżynierów – podkreślił minister Adamczyk.
- Do tej pory Polska Wschodnia była zaniedbywana. Zmieniamy to. Udowadniamy, że polskie państwo może się zająć tymi regionami, które do tej pory były pomijane - podkreślił biorący także udział w uroczystości wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
Budowa drogi ekspresowej S17 pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina, a węzłem Kurów Zachód to olbrzymie przedsięwzięcie inżynierskie i logistyczne. Niemal połowa trasy liczącej 58,6 km powstaje w sąsiedztwie obecnej DK17 z czego około 10 km zostanie przebudowane do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Jej nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego, a przekrój jezdni umożliwi w przyszłości dobudowę w pasie rozdziału trzeciego pasa ruchu.
Zbudowanych zostanie blisko 90 obiektów inżynierskich, w tym 23 mosty (najdłuższy na rzece Wieprz), 45 wiaduktów, trzy kładki i dwa dolne przejścia dla pieszych oraz 16 przejść dla zwierzyny. Trasa ominie po nowym śladzie Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę. Powstanie siedem węzłów drogowych (Górzno, Gończyce, Trojanów, Ryki Północ, Ryki Południe, Skrudki i Żyrzyn) oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).
Firma Budimex realizuje dwa odcinki o łącznej długości ok. 25,2 km od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw. Kolejny odcinek, od granicy województw do węzła Skrudki, o długości ponad 20 km realizuje firma PORR Polska Infrastructure. Ostatni, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, firma Mota-Engil Central Europe. Na wszystkich czterech odcinkach prowadzone są prace o rożnym stopniu zaawansowania. Od porządkowania terenu po wycince, przez odhumusowanie, roboty ziemne, przebudowę kolizji z sieciami czy też prace przy obiektach inżynierskich.
W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim toczy się postępowanie w sprawie zezwoleń na realizację kolejnych dwóch odcinków przyszłej S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina. Wykonawca pracuje nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosku o ZRID na obwodnicę Kołbieli.
Źródło: gddkia, MIiB
Zdjęcia: Jacek Woźniak, gddkia
Autor: opr. AS
Odwiedź nas na facebookuGaleria 25
Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.
SUPER czekamy na bezpieczna podróż powodzenia dla wszystkich firm ktore buduja nam tą drogę.A urzedaski do roboty.
Panowie powinni dostac upomnienie, bo na teren budowy trzeba miec odpowiedni stroj, gajerki I pantofelki do czarnego worka, a na budowe:safety shoes, kamizelka, kask
A co tam robił Jacek Woźniak- trzymał łopatę bratu posłowi.
Jeszcze tylko tańca koparek zabrakło jak za PO bywało i nikogo z kropidłem też nie widzę.
Ciekawe ile sabak swojej ziemi sprzedal pod s17.
A czy te darmozjady powiedziały z łaski swojej kiedy wypłacą pieniądze ludziom za ziemie domy itd . . . niech się lepiej pochwalą ile luszie za ziemie wezmą cwaniaki weszli ludziom na ziemie a jeszcze ziemi nie wykupili te ich szpadelki więcej kosztowały niż zaproponowana cena za moją działkę
Jaka była propozycja za 1m2 i za jaki rodzaj działki?
Już wiem dlaczego nasz wójt Kostyra nie miał czasu na inwestycje w gminie - musiał zająć się budową S17! Może tak zrobiłby Pan coś w na koniec swoich rządów coś w naszej gminie a nie pozował do zdjęć przy cudzych inwestycjach.
Z kąd w tobie tyle jadu ? Żmij na tym terenie nie ma, to od nich nie zaczerpnąłeś, chyba że dlatego, że ciebie nie zaprosili do tych zdjęć ?
lpoaty do muzeum a obsługę łopat, niestety do skansenu...
Czemu prace stanely przy wyrebie itd?
Grzesio Woźniak, Kostyra jak i Koszutski nadają się do łopaty.
no to sie zaczeło. podmienianie podkładu zwiru itp przy budowie na en tańszy nocne wywozenie wszystkiego co sie da całymi ciezarówkami, lipne faktury... u was tez bedzie taki cennik obowiazywał jak przy budowie a4? min 3 wywrotki bo z mniejsza iloscia nie warto jechac?
złodziejstwo to złodziejstwo i trzeba je karać i tepić
Nie obrażaj ludzi pracujacych przy łopacie
stroją się do pracy ze szpadlami...
Waszym zdaniem